PRAWA PACJENTA
Skargę lub wniosek można złożyć ustnie lub pisemnie w imieniu własnym, innych osób, a także w interesie społecznym. Skarżący ma prawo żądać pisemnego potwierdzenia jej przyjęcia.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez szpital lub pracownika, naruszenie obowiązujących przepisów, regulaminów, a także praw pacjenta. Skargi i wnioski bez podpisu nie będą rozpatrywane.
Skargi i wnioski dotyczące praw pacjenta oraz udzielanych świadczeń w imieniu komendanta 4. WSK przyjmuje:
- Pełnomocnik Komendanta ds. Pacjenta – od poniedziałku do piątku w godz. 8-14.30, pokój 01102 / hol główny szpitala /, tel/fax: 261 660 033; prawapacjenta@4wsk.pl
W sprawach skarg, wniosków i petycji:
- Komendant Szpitala przyjmuje w pierwszy i trzeci poniedziałek miesiąca w godz. 14.30-16, po wcześniejszym zgłoszeniu wizyty w sekretariacie – pokój nr 01081 lub telefonicznie pod nr. 261 660 321.
- Zastępca Komendanta ds. lecznictwa szpitalnego (w imieniu Komendanta) – w drugi i czwarty poniedziałek miesiąca w godz. 14.30-16, po wcześniejszym zgłoszeniu wizyty w sekretariacie lub telefonicznie pod nr. 261 660 204. Jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy przyjęcia odbywają się w kolejnym dniu roboczym.
Ubezpieczony może również zwrócić się do dolnośląskiego oddziału NFZ: https://www.nfz.gov.pl/o-nfz/skargi-i-wnioski/
Pozostałe przydatne adresy:
Rzecznik praw pacjenta: Bartłomiej Chmielowiec, Biuro Rzecznika Praw Pacjenta ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa. Ogólnopolska bezpłatna infolinia 800-190-590, czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8-20.
Przyjęcia interesantów w Biurze: http://www.rpp.gov.pl/kontakt/mozliwosci-kontaktu/
- Jeśli skarga dotyczy braku należytej staranności w wykonywanej praktyce medycznej , popełnionych błędów w leczeniu, postępowania sprzecznego z zasadami etyki zawodowej lub naruszenia przepisów o wykonywaniu zawodu lekarza lub pielęgniarki i położnej, pacjent może się zwrócić także do rzecznika odpowiedzialności zawodowej, który działa przy Okręgowej i Naczelnej Izbie Lekarskiej oraz przy Okręgowej i Naczelnej Izbie Pielęgniarek i Położnych.
- Sprawy związane z uzyskaniem odszkodowania (finansowego zadośćuczynienia) należy kierować do dyrektora placówki służby zdrowia, którą pacjent uznaje za winną wyrządzenia szkody oraz do firmy ubezpieczającej tę placówkę.